”Varning: Tänk inte ens på att köpa reklam innan du har läst det här”

Har du någon gång tänkt att de pengar du lägger ut på marknadsföring och reklam borde ge mer konkreta resultat i form av fler leads och ökad försäljning?

I så fall har du förmodligen haft rätt. En stor del av den reklam som produceras i dag är nämligen inget annat än slöseri med pengar.

Varför?

Varför du inte får de resultat du vill

Tro det eller ej, men mycket av den reklam som förekommer på marknaden är inte skapad för att sälja. Den går i stället ut på att vara kreativ och underhållande.

Inget fel med att vara vare sig kreativ eller underhållande. Problemet är bara att det är du som betalar när det sker på bekostnad av utebliven försäljning.

Till skillnad från den ”kreativa” och ”roliga” reklamen, baserar sig säljande reklam på psykologiska principer som griper tag i mottagarna, talar till deras känslor och köpbehov, och får dem att agera.

Dessvärre saknar en hel del reklam de här kritiska komponenterna och når därför aldrig dina kunders hjärtan – och inte deras plånböcker heller för den delen.

Misstaget som kostar dig massor av pengar

Dessutom slarvas det med att mäta resultaten av kampanjerna. Det innebär att du kan pumpa in hundratusentals kronor i ett reklamprojekt utan att veta vad det leder till och om det lönar sig.

Det gör att du riskerar att betala hundratusentals, ja kanske miljontals kronor utan att få en enda krona tillbaka i form av fler kunder och ökad försäljning.

Men inte nog med det. Om du i stället skulle ha satsat dina pengar på säljande reklam skulle du ha kunnat mångdubbla dina satsade slantar, och det är pengar som du nu går miste om.

På det hela taget kan det här alltså få ditt företag att fullkomligen blöda ekonomiskt i form av uteblivna affärer och saltade fakturor för reklam som inte gör någon nytta.

Låter du dina konkurrenter dra ifrån?

Men det värsta av allt är att det öppnar möjligheter för dina konkurrenter. Medan du satsar pengar på ”kreativ” reklam, så kan de som är listiga ta tillfället i akt och investera i säljande reklam som dammsuger marknaden på kunder.

När du väl har fått upp ögonen för hur illa din reklam fungerar, så kan det vara för sent.

Men så behöver det inte bli. Det finns gott om strategier inom reklam och påverkan som är inriktade på att sälja och som har visat sig fungera utmärkt för att göra just detta.

Jag har samlat ihop sju av de mest kraftfulla av dessa principer och satt samman dem till en workshop som jag kallar ”Sju psykologiska nycklar som öppnar dörren till dina kunders hjärtan”.

Metoder som ökar försäljningen

Den här workshopen består av en översikt av några av de absolut mest kraftfulla metoder som finns inom marknadsföring, reklam och påverkan varvat med övningar och interaktiva inslag.

Workshopen bygger på psykologiska principer som har visat sig fungera i decennier för att öka försäljningen, så att dina kunder inte bara blir underhållna utan faktiskt vill köpa av dig.

Varje princip redovisas tillsammans med den bakomliggande teorin, forskning och eventuella fallstudier samt tydliga och konkreta instruktioner för hur du ska använda dig av den i praktiken för att dramatiskt öka din försäljning och kundtillströmning.

Nu undrar du kanske vem jag är och hur jag kan påstå det här?

Hur människor fungerar – och varför de köper

Jag heter Fredrik Hillvesson och är i grund och botten leg. psykolog – ibland även kallad reklampsykologen. Det innebär att jag har en mycket god förståelse för hur människor fungerar, vad som väcker deras begär och vad som kan sätta käppar i hjulet för ett köpbeslut.

Om du tänker efter så handlar all konsumtion och marknadsföring om att ändra en attityd eller ett beteende – och allt detta är psykologi.

Jag har ägnat de senaste åren åt att förkovra mig inom ämnet reklam och marknadsföring och håller mig ständigt uppdaterad om vad som händer inom området.

Förutom mina psykologistudier har jag studerat flera andra ämnen som ligger i linje med effektiv kommunikation och påverkan, exempelvis ekonomi och marknadsföring, NLP, neurolingvistisk programmering, retorik, copywriting, journalistik och försäljning.

Vad som fungerar och vad som inte gör det

Men enbart teoretisk kunskap räcker naturligtvis inte. Jag har också en bred erfarenhet av att sälja såväl tjänster som produkter via nätet, per telefon och ansikte mot ansikte.

Under de år som jag har jobbat med internetmarknadsföring har jag stött på både framgångar och motgångar, och det har gjort mig ännu mer säker på vad som fungerar och vad som inte gör det.

Så vad kommer du då att få lära dig under min workshop? Här är några smakprov:

  • Hur du får kunderna förtroende så att de faktiskt vågar köpa av dig – även om de aldrig har träffat dig förut och inte har en aning om vem du är
  • Hur du förstärker ett begär hos en kund så att han eller hon inte kan stå emot ditt säljbudskap
  • Hur du presenterar dina priser så att de framstår som rena kapet, oavsett vilken prisklass det handlar om
  • Hur du bygger en varaktig relation med dina kunder så att du kan sälja till dem om och om igen och få dem att rekommendera dig för sina vänner och kollegor
  • Hur du snabbt och enkelt smälter bort det motstånd som alltid finns hos varje kund innan de handlar av dig för första gången
  • Hur du bevisar att det du säger är sant så att du blir mer trovärdig i dina kunders ögon
  • Hur du får ny teknik och gamla psykologiska principer att samspela på bästa sätt för att ge din försäljning en rejäl knuff framåt
  • Hur du fördubblar din försäljning genom att göra en handfull saker tvärtemot hur du gör dem nu
  • Hur du differentierar ditt företag och skiljer ut dig från dina konkurrenter så att du framstår som det självklara valet inom din nisch
  • Hur du får dina kunder att älska dig så att de inte ens har lust att göra affärer med någon annan

Bevisat effektiva metoder för att öka försäljningen

Det här är principer som har använts flitigt i decennier av några av världens mest framgångsrika marknadsförare.

Således finns det mängder av bevis, både i praktik och i forskning för att dessa principer gör sitt jobb och ger dig full avkastning på dina satsade pengar.

De här principerna har dessutom visat att de håller över tid, och under workshopen kommer vi dessutom att gå igenom hur du använder dem i moderna sammanhang, exempelvis i sociala medier.

Sammanfattningsvis består workshopen alltså av en uppsättning principer och konkreta verktyg inom reklam och marknadsföring som du kan sätta i verket omedelbart och som verkligen gör skillnad.

Hur du får de resultat du vill

Workshopen varvar föreläsningsavsnitt med konkreta övningar så att du får en god förståelse för teknikerna och kan anpassa dem efter din egen verksamhet för att få de resultat du är ute efter.

Upplägget passar lika bra om du vill sköta en stor del av din marknadsföring själv i framtiden som om du vill bli bättre på att    köpa reklam av externa samarbetspartners.

Efter den här workshopen kommer du att veta vad som fungerar och hur du ska använda det i praktiken och vilka krav du kan ställa.

Om du agerar snabbt får du dessutom dessa tre bonusar:

  1. En skriftlig sammanfattning av principerna så att du kan gå tillbaka och repetera för att ytterligare förbättra din inlärning
  2. En checklista för de olika principerna så att du enkelt kan gå igenom din egen marknadsföring och kontrollera om den är upplagd på ett sätt som fungerar – och enkelt justera den om så inte är fallet
  3. En ljudinspelning av föreläsningsdelen så att du kan lyssna på den i din iPod, i bilen eller hemma i soffan för att pränta in de olika principerna och få en bättre förståelse för dem

Du har ingenting att förlora

För att visa hur mycket jag tror på den här föreläsningen och de här principerna så ger jag dig en hundraprocentig garanti i 30 dagar.

Den innebär att om ”Sju psykologiska nycklar som öppnar dörren till dina kunders hjärtan” inte visar dig exakt hur du bör gå tillväga för att få ordentlig avkastning på din marknadsföring …

… om den inte visar dig steg för steg hur du kan öka avståndet till dina konkurrenter …

…. och om jag misslyckas med att visa hur du kan ta din försäljning till en nivå som du hittills bara vågat hoppas på, så behöver du inte betala en krona.

Passa på medan det fortfarande finns tid

För varje dag som går så ökar risken för att dina konkurrenter får nys om de här idéerna. Trots att dessa principer har använts i decennier så är de än så länge fortfarande okända för många, men det finns ingen garanti för att det kommer att fortsätta så.

Om du vill få maximal avkastning på din marknadsföring, dra ifrån dina konkurrenter och öka din försäljning omgående, agera nu genom att kontakta mig för en förutsättningslös diskussion. Klicka här för att komma i kontakt med mig.

Varje dag som går utan att du använder beprövade och effektiva tekniker inom din marknadsföring är en dag som du kastar pengar i sjön.

/Fredrik Hillvesson

P. S. Kom ihåg att jag lämnar en hundraprocentig garanti i 30 dagar. Om du inte är nöjd, behöver du heller inte betala. Du riskerar alltså ingenting. Jag tar hela risken.